Rynek smartfonów: Samsung, Apple i… Huawei

Kategorie: Huawei, iPhone, Samsung, Smartfony

Tagi: , , , , , , ,

iAo5JCmfLg_A

Smartfony stanowią już 60 procent wszystkich telefonów komórkowych na świecie – informuje w swoim raporcie Strategy Analytics, cytowanym przez portal TechCrunch. W trzecim kwartale tego roku sprzedaż smartfonów osiągnęła pułap 251 mln sztuk, co oznacza 45-procentowy wzrost w porównaniu do Q3 zeszłego roku, gdy sprzedano 172,8 mln urządzeń.

Po raz pierwszy sprzedaż smartfonów przekroczyła ćwierć miliarda w jednym kwartale; na 10 sprzedanych telefonów 6 było smartfonami. Coraz lepiej w regionach rozwiniętych sprzedają się urządzenia wyposażone w moduł LTE (4G).

Wiodącą marką pozostaje Samsung, który ma aż 35 procent udziałów w rynku smartfonów. W porównaniu z zeszłym rokiem koreański potentat zanotował gigantyczny, 55-procentowy wzrost! Oczywiście mają w tym udział nie tylko topowe urządzenia (Galaxy S4, Galaxy Note3), ale również tanie smartfony, takie jak na przykład Galaxy Y.

W ostatnim kwartale Samsung sprzedał dwa razy więcej smartfonów niż Apple, ale specjaliści ze Strategy Analytics uważają, że firma z Cupertino może odzyskać część rynku przy pomocy niezwykle popularnego iPhone 5S. Warto jednak przypomnieć, że w ciągu ostatniego roku udziały Apple w rynku smartfonów zmniejszyły się z 16 do 13 procent.

To zadziwiające, ale na trzecim miejscu znalazł się Huawei. Chiński koncern zanotował 67-procentowy roczny wzrost sprzedając w trzecim kwartale tego roku 12,7 mln smartfonów. Huawei ma dziś 5 procent rynku, co oznacza, że jest trzecim producentem smartfonów na świecie. To efekt rosnącej popularności marki, choć przede wszystkim w Chinach. Gorzej jest w Europie i USA.

Kolejne miejsca zajęły LG i Lenovo, a wśród czołowych producentów zabrakło Sony i Nokii.

Zdjęcie: bloomberg.com

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

*