Statystki mobilnych przeglądarek: Apple liderem, ale…

Kategorie: Analiza rynku, Android, Apple, Chrome, iOS, Safari

Tagi: , , , , , , ,

20131203_120036

Wydawało się, że sprzedaż nowych iPhone`ów, iPadów Air oraz iPadów Mini powinna poprawić statystyki aktywności mobilnej przeglądarki Safari. Tymczasem listopadowe wyniki pokazują wzrost w przypadku Androida, zaś w przypadku iOS – stagnację, co podkreślają m.in. serwisy BGR i Pocktenow.

Choć statystyki mobilnych przeglądarek wykazały 1,5-procentowy wzrost Safari w internetowym ruchu od września do października, to w listopadzie odnotowano niewielki spadek – o ćwierć procenta. Nadal jednak ruch z Safari stanowi 55,61 proc. ruchu w mobilnym internecie. To oczywiście świetny wynik, trzeba jednak pamiętać, że od marca, gdy ruch w Safari osiągnął apogeum (61,79 proc.!) statystki przeglądarki iOS generalnie spadają.

Z drugiej strony wzrasta ruch z przeglądarki Androida oraz Chrome – w listopadzie był to przyrost odpowiednio 2 i 1,5 proc. W sumie w listopadzie ruch z przeglądarki Androida stanowił 25,22 proc. ruchu w mobilnym internecie, a z Chrome – 8,33 proc.

Pamiętajmy jednak o tym, że statystyki nie do końca pokazują, jak często użytkownicy iOS czy Androida korzystają z internetu. Nie potrzeba przecież przeglądarki, aby przeglądać zasoby sieci (wiele aplikacji korzysta z własnych browserów) czy np. wykazywać aktywność w serwisach społecznościowych (które mają własne aplikacje).

Zaskakujące jest jednak to, jak niewielki wpływ na statystyki przeglądarek w mobilnym internecie miało pojawienie się na rynku nowych produktów Apple.

mobile-os-share-nov13

browsere

 

Infografika i statystyki: Net Applications

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

*