Instagram-logo slashgear

12 grudnia, Nowy Jork, godzina 10 EST. To data, miejsce i czas rozpoczęcia konferencji Kevina Systroma i jego ekipy związanej z Instagramem. Ten niezwykle popularny serwis służący do udostępniania zdjęć rozesłał już zaproszenia na to wydarzenie. Czym tym razem zaskoczy nas Instagram?

Jak donoszą amerykańskie serwisy, zaproszenia wysłane zostały w dość zaskakujący sposób: nie mejlem, ale tradycyjną pocztą. Część zaproszeń do – jak to określono – „dzielenia się chwilą” zawierała drewniany blok o 4-centymetrowych bokach i grubości 1,75 cm, który można zawiesić na ścianie. Budzi to spekulacje, że informacje przekazane podczas konferencji będą miały coś wspólnego z drukowaniem zdjęć i to zapewne na różnych nośnikach, takich jak drewno właśnie, płótno czy szkło. Święta blisko i, jak podkreślają analitycy, tego typu usługa oznaczać może duże pieniądze dla branży poligraficznej. W końcu z Instagramu korzysta już ponad 150 milionów użytkowników… To jednak tylko jeden z domysłów, zwłaszcza że nowości może być więcej.

Być może podczas konferencji w centrum Manhattanu usłyszeć będzie można, że Instagram wprowadza funkcję „wiadomości”. Niedawno głośno było wprawdzie o tym, że podobno Evan Spiegel, CEO i współzałożyciel Snapchat, odrzucił ofertę Facebooka (Instagram należy właśnie do FB) wartą 3 miliardy dolarów, ale być może teraz jest właśnie czas na uruchomienie konkurencyjnej usługi? Więcej udostępniania – prywatnego udostępniania, właśnie przy pomocy wiadomości, może okazać się wielkim sukcesem Instagramu. Wśród powodów, dla których Instagram powinien mieć „swojego Snapchata” wymienia się m.in. powiadomienia (teraz nie wiemy, kiedy nasi znajomi wrzucają zdjęcia), wzrost użytkowników (wśród których mogą być także ci korzystający np. ze Snapchata), a nawet pojawienie się nowej możliwości: udostępniania wybranym „Instagram followers” zdjęć prywatnych.

Wygląda więc na to, że to instagramowy „messenger” może być najbardziej oczekiwaną nowością, zwłaszcza że do tej pory rozmowy na Instagramie sprowadzone zostały jedynie do formy komentarzy.

Aktualizacja: Podczas czwartkowej konferencji Kevin Systrom zaprezentował Instagram Direct, czyli opcję wysyłania prywatnych wiadomości, które – po aktualizacji aplikacji do wersji 5.0 – które możemy skierować do konkretnej osoby, albo grupy osób – maksymalnie 15. „Czasami chcesz się podzielić nie ze wszystkimi, a tylko z wybranymi” – mówił w Nowym Jorku Systrom. 

Grafika: slashgear.com 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

*