Raport IDC: sprzedaż tabletów w Q4 2013 r.

Kategorie: Analiza rynku, Android, Apple, iOS, Samsung, Tablety

Tagi: , , , , , ,

tablets-versus-970x0

Według danych International Data Corporation (IDC), w czwartym kwartale 2013 r. zanotowano ponad 62-proc. wzrost sprzedaży tabletów w stosunku do poprzedniego kwartału. To również ponad 28-proc. wzrost w porównaniu z Q4 2012.

Wg raportu IDC, do sprzedaży w ostatnim kwartale zeszłego roku trafiło 76,9 mln tabletów. W sumie w 2013 roku do sprzedaży trafiło 217,1 mln tabletów, co w porównaniu ze 144,2 mln w 2012 r. oznacza 50,6-proc. wzrost. I chociaż tempo wzrostu pozostaje imponujące, to jednak analitycy wskazują już na znaczne spowolnienie rynku

Staje się coraz bardziej oczywiste, że rynki takie jak USA osiągają wysoki poziom nasycenia. I choć rynki wschodzące nadal wykazują silny wzrost, to jednak nie na tyle, aby utrzymać światowe stopy wzrostu z minionych lat – podkreśla Tom Mainelli z IDC. Analitycy wskazują ponadto na „bardziej wymagające środowisko dla tabletów w 2014 roku i później”.

W Q4 2013 do sprzedaży trafiło 26 mln tabletów Apple i 14,5 mln tabletów Samsunga. Dla Apple do 13,5-proc. wzrost w porównaniu z Q4 2012, natomiast dla Samsunga to… 85,9-proc. wzrost! Na trzecim miejscu jest Amazon (5,8 mln urządzeń), który jednak zanotował 1,7-proc. spadek. Dalsza kolejność: Asus (3,9 mln, wzrost 25,8 proc.) i Lenovo (3,4 mln, 325 proc.). Udziały w rynku: Apple 33,8 proc. (spadek z 38,2 proc. w Q4 2012), Samsung 18,8 proc. (wzrost z 13 proc. w Q4 2012), Amazon 7,6 proc., Asus 5.1 proc. i Lenovo 4,4 proc.

Zdjęcie: digitaltrends.com

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

*