Rynek smartfonów: Apple znów liderem

Kategorie: Analiza rynku, Android, Apple, iOS, Samsung, Smartfony

Tagi: , , , , , ,

S

Sprzedaż smartfonów stanowiła w 2014 roku 2/3 globalnego rynku telefonów – tak wynika z raportu analityków firmy Gartner. W czwartym kwartale zeszłego roku na czoło statystyk sprzedaży wróciło Apple. Pozycję lidera – po raz pierwszy od 2012 roku! – stracił Samsung.

W zeszłym roku sprzedano 1,2 mld smartfonów, co oznacza bardzo duży, 28,4-proc. wzrost w porównaniu z 2013 r. Rekordowy okazał się czwarty kwartał – ze wzrostem 29,9 proc. i 367,5 mln sprzedanych urządzeń.

W czwartym kwartale pogłębiły się problemy Samsunga, który stracił kolejne udziały w rynku i to niemal o 10 punktów procentowych. Jak podkreślają analitycy Gartnera, Samsung nadal ma problemy z kontrolowaniem spadającego udziału w rynku smartfonów od czasu rekordowego, trzeciego kwartału 2013 r. Presja jest znaczna, zwłaszcza jeśli chodzi o smartfony premium. Na dodatek coraz częściej do głosu dochodzą chińscy producenci – z coraz lepszym sprzętem i to w niższej niż u konkurencji cenie. Huawei czy Xiaomi systematycznie zwiększają swój udział w rynku mid- i low-endowych smartfonów. Zdaniem analityków Gartnera, największym atutem Samsunga pozostaje jednak własny ekosystem aplikacji i treści, a także usług.

Tymczasem dla Apple czwarty kwartał był najlepszym w historii firmy. Sprzedano 74,8 mln iPhone’ów. Wersja 6 Plus nadal cieszy się wielką popularnością przede wszystkim w Stanach Zjednoczonych i Chinach pomagając osiągać wzrosty równe – odpowiednio – 56 i 88 procent. Dodajmy – iPhone 6 Plus to alternatywa dla wielu użytkowników dużych smartfonów z Androidem. Zwracają uwagę wyniki Lenovo. Najwyraźniej zakup Motoroli okazał się strzałem w dziesiątkę, bo chiński producent znalazł się na trzecim miejscu, a 6,6-proc. udział w rynku oznacza równocześnie 47,6-proc. wzrost w porównaniu z 2013 r.

T1

T2

T3

Źródło: Gartner (marzec 2015)

W zestawieniu systemów operacyjnych wciąż miażdżącą przewagę ma Android posiadający 80,7 proc. rynku. 15,4 proc. należy do iOS, 2,8 proc. – do Windowsa.

Twitter: @G_Lisiecki

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

*