Galaxy Note 7, problemy z baterią i oświadczenie Samsunga

Kategorie: Galaxy Note, rynek smartfonów, Samsung, Smartfony

Tagi: , , , ,

n7

Niedawno Samsung zaprezentował najnowszą generację swojego phabletu – Galaxy Note 7. Jak się jednak okazuje, część egzemplarzy, które trafiły do sprzedaży ma wadę fabryczną; w sieci pojawiły się zdjęcia zniszczonych egzemplarzy Note 7.

W zeszłym tygodniu branżowe portale – głównie w Stanach Zjednoczonych – informowały o tym, że podczas ładowania niektóre egzemplarze Galaxy Note 7 spłonęły, albo wręcz wybuchały. Nie były to jednostkowe przypadki – doliczono się 35 takich incydentów, dlatego kilka dni temu Samsung wstrzymał sprzedaż swojego phabletu. Już wtedy nieoficjalnie mówiło się o tym, że problemem może być akumulator. Dziś Samsung oficjalnie przyznał, że chodzi rzeczywiście o problemy z baterią. Pojawiły się również informacje, że problemem dotknięte mogą być tylko 24 urządzenia na każdy milion wyprodukowanych Galaxy Note 7 – mimo to producent będzie naprawiał, bądź wymieniał wadliwe egzemplarze. Stosowne oświadczenie opublikował także polski oddział Samsunga:

Samsung uznaje dostarczanie produktów najwyższej jakości za priorytet, a każdy odnotowany przez naszych klientów incydent, traktujemy niezwykle poważnie. W odpowiedzi na ostatnie doniesienia związane z Note 7, przeprowadziliśmy drobiazgowe dochodzenie, które wykazało problemy z baterią. Jak do tej pory (stan na 1 września 2016) globalnie odnotowaliśmy 35 tego typu przypadków. Obecnie prowadzimy wnikliwą inspekcję wraz z naszymi dostawcami, aby zidentyfikować wszystkie potencjalnie uszkodzone baterie. Ze względu na to, że bezpieczeństwo naszych klientów jest dla nas najwyższym priorytetem, wstrzymaliśmy sprzedaż modelu Note 7. Klientów, którzy zakupili Note 7 w Polsce prosimy o kontakt z autoryzowanym serwisem telefonów Samsung, (pełen wykaz serwisów znajduje się na stronie www.samsung.pl) bądź kontakt z infolinią pod numerem telefonu 0.801.672.678 bądź +48 22 607 93 33. Urządzenia zostaną poddane gruntownej weryfikacji i zwrócone ze sprawdzoną baterią bądź klient otrzyma nowy egzemplarz w przypadku zidentyfikowania wady. Cały proces może zająć do kilku tygodni. Zdajemy sobie sprawę z niedogodności jakie niesie za sobą ta sytuacja, ale chcemy być pewni, że Samsung dostarcza swoim klientom produkty najwyższej jakości. Bardzo blisko współpracujemy z naszymi partnerami, aby mieć pewność, że proces wymiany urządzeń będzie tak wygodny i efektywny jak to tylko możliwe(Źródło: Samsung Polska).

Jak podkreślają branżowe serwisy, wpadka z Galaxy Note 7 przytrafiła się Samsungowi w najgorszym momencie z możliwych – 7 września największy konkurent, Apple, zaprezentuje bowiem nowe generacje iPhone’ów, w tym bezpośredniego „rywala” serii Note, czyli wersję z dużym ekranem.

Twitter: @G_Lisiecki

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

*