note7

We wtorek, 11 października, Samsung oficjalnie poinformował o zakończeniu produkcji swojego najnowszego smartfona – Galaxy Note 7. Według analityków ta jedna z największych porażek w historii mobilnego rynku może kosztować koreańskiego producenta nawet 17 miliardów dolarów.

Problemy Samsunga z Note 7 zaczęły się pod koniec sierpnia, kiedy pojawiła się pierwsza informacja o eksplozji urządzenia. Podczas ładowania smartfon najpierw mocno się nagrzał, a potem stanął w płomieniach. Kolejne incydenty z Galaxy Note 7 zmusiły producenta do wycofania z rynku ponad 2,5 mln urządzeń; użytkownicy mogli jednak zdecydować się na ich wymianę. Wydawało się wówczas, że winę ponosi wadliwy akumulator wyprodukowany przez Samsung SDI. Samsung rozpoczął więc wymianę baterii, a tymczasem – po kolejnych doniesieniach o eksplozjach Note’ów 7amerykańska Federalna Administracja Lotnictwa (FAA – Federal Aviation Administration) zabroniła używania tych smartfonów w samolotach, a Consumer Product Safety Commission wezwała użytkowników do całkowitego zaprzestania korzystania z Note 7. Smartfon sprzedawany był już tylko w Chinach, bo wersja azjatycka miała być wolna od problemów wersji globalnej. Miała być, ale… wkrótce egzemplarze Note 7 zaczęły eksplodować również w Chinach. Uznano, że problem leży w produkcji.

Jednocześnie wyglądało na to, że wymiana urządzeń załatwi sprawę, ale bezpieczny – wydawałoby się – Galaxy Note 7 zapalił się przed startem samolotu linii Southwest Airlines – pasażerów ewakuowano. A potem pojawiły się kolejne informacje o eksplozjach wymienionych już przez producenta urządzeń. Na koniec najwięksi operatorzy telefonii komórkowej w USA – m.in. Sprint, Verizon, AT&T a potem także i T-Mobile – zakończyli sprzedaż Note 7. Nic więc dziwnego, że w tej sytuacji najpierw pojawiły się informacje Samsunga o wycofaniu Note 7 ze sprzedaży i czasowym wstrzymaniu produkcji, aż wreszcie przyszedł czas na definitywną decyzję o całkowitym wstrzymaniu produkcji – co ma ograniczyć nie tylko straty finansowe, ale i utratę reputacji firmy.

We wtorek informację potwierdził na Twitterze rzecznik polskiego oddziału Samsunga, Olaf Krynicki:

tweet

Pojawiło się także oświadczenie:

Dbając o bezpieczeństwo klientów wstrzymaliśmy sprzedaż oraz program wymiany Note7. W konsekwencji podjęliśmy decyzję o zakończeniu produkcji tego urządzania. Mając powyższe na uwadze polscy klienci będą mogli wybrać następujące opcje:

1. Wymiana Note7 na Samsung Galaxy S7 Edge

2. Zwrot pieniędzy za Note7

Wkrótce przekażemy szczegóły całego procesu.

Koreański producent poniósł duże straty finansowe, analitycy cytowani przez Reutersa szacują bowiem, że firma straciła ok. 17 miliardów dolarów. Gdyby podobny problem dotknął innego producenta – prawdopodobnie oznaczałoby to jego finansowy koniec. Tymczasem Reuters przypomina, że rynkowa wartość Samsunga to ponad 235 miliardów dolarów, zaś same rezerwy gotówkowe to ponad 69 miliardów dolarów. Jak podkreślają eksperci, w tej sytuacji większym problemem dla Samsunga może być zatem długoterminowy wpływ „incydentu z Note 7” na reputację marki. (Źródło: Reuters).

Twitter: @G_Lisiecki

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

*