20160621_075452

Spore trudności na rynku smartfonów równoważone przez dobre wyniki sprzedaży urządzeń AGD i telewizorów – tak najkrócej można podsumować wyniki finansowe LG Electronics za Q3 2016 r., które przedstawił koreański producent.

Wartość sprzedaży na poziomie 11,8 mld USD, dochody operacyjne – 252,7 mln USD. Takie wyniki to efekt wzrostu przychodów działu Home Appliance & Air Solution oraz lepszej rentowności kategorii Home Entertainment. Spadek sprzedaży i straty operacyjne zanotował natomiast dział Mobile Communications.

Jak podkreśla koreański producent, dzięki wynikom działu Home Appliance & Air Solution, głównie na rynkach europejskim i azjatyckim, przychody w trzecim kwartale wzrosły o 3% w skali roku. Dochody operacyjne wynoszące 305,9 mln USD to efekt wysokiej marży operacyjnej wynoszącej 8 punktów procentowych, która w porównaniu do Q3 2015 r. wzrosła o 40 proc. Wysoki poziom rentowności LG osiągnęło dzięki dobrej sprzedaży klimatyzatorów oraz urządzeń premium – mimo niekorzystnych zmian kursów walutowych w krajach Bliskiego Wschodu i Afryki oraz Ameryki Łacińskiej. Przychody działu LG Mobile Communications w Q3 wyniosły 2,3 mld USD. To spory spadek w porównaniu z Q3 2015 – o 23 procent. Spadek sprzedaży urządzeń z półki premium oraz wydatki związane z optymalizacją struktury biznesowej przyniosły stratę operacyjną w wysokości 389,4 mln USD. Ostatni kwartał przyniósł jednak 14-procentowy wzrost sprzedaży w porównaniu do Q2 – w Ameryce Północnej LG sprzedało 13,5 miliona smartfonów.

Z kolei dział Home Entertainment odnotował najwyższe w swojej historii wartości zysku operacyjnego (340,4 mln USD) oraz marży (9,2%). Powód dobrych wyników? Rosnąca sprzedaż telewizorów LG OLED oraz Ultra HD klasy premium. Na koniec: dział Vehicle Components, który odnotował wzrost wartości sprzedaży do 602,2 mln USD. To wyniki lepsze o 41% w skali roku i o 6% w porównaniu do Q2. Strata operacyjna wynosząca 14,5 mln USD to efekt inwestycji w prace badawczo-rozwojowe. Branża samochodów elektrycznych, takich jak GM Bolt, stale się rozwija – rośnie liczba nowych projektów, dlatego przewiduje się dalszy rozwój działu VC, wyjaśnia komunikat. (Źródło: LG)

Twitter: @G_Lisiecki

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

*