20160821_151815

Analitycy International Data Corporation (IDC) opublikowali raporty dotyczące sprzedaży wearables. Okazuje się, że rynek szeroko pojętych fitness trackerów notuje wzrosty – w przeciwieństwie do rynku inteligentnych zegarków. Dodać jednak warto, że wspólny rynek zanotował 3,1-proc. wzrost rok do roku.

Rynek smartwatchy przeżywa wyraźny kryzys. W trzecim kwartale tego roku sprzedano w sumie 2,7 mln inteligentnych zegarków, co – w porównaniu do Q3 2015, gdy sprzedano 5,6 mln tych urządzeń – oznacza duży, bo aż 51,6-proc. spadek. – Jest oczywiste, że obecnie smartwatch nie jest urządzeniem dla każdego – mówi Jitesh Urbani, analityk IDC. Przyczyn takiego stanu rzeczy jest kilka. Po pierwsze, smartwatche są drogie. Po drugie, Google opóźniło wprowadzenie nowej wersji (2.0) Android Wear, a po trzecie – zainteresowanie klientów nowym sprzętem spadło. Dotyczy to zwłaszcza zegarków Apple; firma z Cupertino w Q3 2016 sprzedała 1,1 mln Apple Watchy, natomiast w analogicznym okresie 2015 r. – 3,9 mln. Spadek: 71,6 procent… Mimo to Apple ma wciąż największy udział w rynku smartwatchy ze sporą przewagą nad Garminem i Samsungiem. Piątkę największych producentów zamykają Lenovo (Motorola) i Pebble. Największy wzrost (aż 324,2 proc.) zanotował Garmin, koncentrujący się na zdrowiu i funkcjach związanych z fitness – być może właśnie dlatego dużo lepiej na rynku radzą sobie fitness trackery.

smartw

Inteligentne opaski stanowią bowiem aż 85 proc. rynku wearables, a ich sprzedaż zanotowała dwucyfrowy wzrost w porównaniu z Q3 2015. Na dodatek analitycy IDC spodziewają się kontynuowania wzrostów, zwłaszcza w okresie świątecznym. – To dopiero początek, ale już widać wyraźne zmiany na rynku. Siłą napędową jest prostota – podkreśla Jitesh Urbani. Na wspólnym rynku wearables wyraźnie dominuje amerykański Fitbit, który – jak spodziewa się IDC – utrzyma pozycję lidera w nadchodzących miesiącach. Xiaomi jest na drugim miejscu w tym zestawieniu przede wszystkim dzięki świetnej sprzedaży Mi Band w cenie znacznie niższej niż podobne urządzenia konkurencji. Garmin tym razem na trzecim miejscu, a na czwartym i piątym – odpowiednio Apple i Samsung (źródło: IDC).

wearables

Twitter: @G_Lisiecki

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

*