Sony Xperia Ear: test, recenzja

Kategorie: akcesoria, Sony, Xperia

Tagi: , , , , ,

Ostatnio miałem okazję testować nowy, niewielki gadżet Sony – Xperię Ear. To bezprzewodowa słuchawka z funkcją inteligentnego asystenta. Pomysł bardzo ciekawy, ale jak Xperia Ear spisywała się podczas codziennego użytkowania?

Na początek – wygląd. Xperia Ear to niewielka słuchawka wyposażona w moduły Bluetooth, NFC, diodę powiadomień, przycisk power aktywujący również głosowego asystenta, dwa mikrofony, głośnik, silikonową nakładkę na głośnik i specjalne mocowanie, aby Xperia Ear nie wypadała z ucha (w zestawie są trzy rozmiary zarówno nakładek, jak i mocowań: S, M, L). Słuchawka posiada niewielki akumulator i można ją chować w etui, które także ma własną baterię. Kiedy umieścimy Xperię Ear w etui automatycznie rozpocznie się ładowanie słuchawki. Etui posiada złącze microUSB, ale w zestawie nie ma kabla. Warto o tym pamiętać, szczególnie, gdy posiadamy smartfona już z portem USB typu C. To testów wraz z Xperią Ear dostałem Xperię X Compact właśnie z takim złączem; ładując etui korzystałem więc z własnych kabli. W zestawie znajduje się ponadto dokumentacja. Jakość wykonania zarówno słuchawki, jak i etui oceniam wysoko, choć oba elementy wykonane są ze sztucznego tworzywa. Co ważne, słuchawka jest lekka i można ją dobrze do siebie dopasować, więc nawet jej kilkugodzinne używanie nie powoduje uczucia dyskomfortu.

Aby skorzystać z Xperii Ear trzeba na smartfonie zainstalować dedykowaną aplikację, dostępną w Google Play. Słuchawkę sparować można z urządzeniami różnych producentów, spróbowałem zatem połączyć ją z moim Note 4. Bezskutecznie. Bez problemów obyło się za to przy próbie sparowania Xperii Ear z Xperią X Compact. Jak działa słuchawka? Dzięki czujnikom Xperia Ear „wie”, czy akurat położyliśmy ją na stole, czy włożyliśmy do ucha. Głosowy asystent przekazuje porady oraz informacje takie jak np. prognoza pogody, plan dnia czy najświeższe wiadomości. Ułatwia podbieranie i wysyłanie SMS, czy też korzystanie z nawigacji – bardzo wygodne w samochodzie. Gdy krótko naciśniemy przycisk słuchawki, aktywujemy asystenta – można wydawać mu polecenia. Tutaj uwaga – Xperia Ear nie obsługuje języka polskiego, dlatego wydając polecenie wykonania połączenia głosowego do konkretnej osoby trzeba mówić bardzo wyraźnie, aby asystent zrozumiał, do kogo chcemy dzwonić. Możemy też sprawdzić, czy mamy jakieś nieodebrane połączenia i, ewentualnie, oddzwonić. Bardzo przydatną funkcją Xperii Ear jest rozpoznawanie ruchów głowy. Gdy asystent poinformuje nas, kto dzwoni, możemy pokręcić głową, aby odrzucić połączenie, albo pokiwać, aby je odebrać. W taki sam sposób możemy potwierdzać polecenia wydane asystentowi. Dodam, że na jakość rozmów przy pomocy Xperii Ear nie mogłem narzekać, również bateria mnie nie rozczarowała. Bardzo udanym rozwiązaniem jest etui z dodatkowym ogniwem. Mam nadzieję, że asystent Sony będzie rozwijany.

Po testach uważam, że Xperia Ear to przydatny gadżet, zwłaszcza wtedy, gdy jedziemy samochodem. Słuchawka jest bardzo dobrze wykonana, lekka i wygodna. Udanym pomysłem jest etui. Kolejny plus za dobrą jakość rozmów, rozpoznawanie ruchów głowy i odczytywanie powiadomień. Minusy? Brak języka polskiego i, na razie wciąż jeszcze dość wysoka, cena.

Specyfikacja. Czujniki: akcelerometr, żyroskop, czujnik zbliżeniowy. Bateria 65 mAh (futerał z ładowarką: 300 mAh), waga: 6,8 g (futerał z ładowarką: 39 g). Wymiary: 15,2 x 29,3 x 24,3 mm (futerał z ładowarką: 29 x 41 x 60 mm). Łączność: Bluetooth (4.1) i NFC. Port microUSB, dwa mikrofony z funkcją redukcji szumów, eliminacją pogłosu oraz przetwornikiem Balance Armature. Według producenta czas rozmów: maksymalnie 4 godziny. Wymagania: Android 4.4 lub nowszy oraz profil Bluetooth A2DP, AVRCP, HFP. Norma wodoszczelności: IPX2. Obsługiwane języki: angielski, niemiecki, francuski, hiszpański, włoski, rosyjski i japoński. Cena: ok. 700 zł.

Twitter: @G_Lisiecki

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

*