Fitbit: zegarek, słuchawki, waga i…

Kategorie: Fitbit, słuchawki, smartwatche, wearables

Tagi: , , , , ,

Rynek technologii noszonej rozwija się bardzo dobrze, choć przede wszystkim dotyczy to wearables dla aktywnych. Dziś jednak sama opaska, choćby z aplikacją na smartfona, to już za mało. Nic zatem dziwnego, że czołowi producenci tworzą całe systemy, w których inteligentna opaska to już tylko jeden z elementów – obok wagi czy innych czujników monitorujących wysiłek użytkowników. Taka drogę wybrano już m.in. w Under Armour czy w Fitbit

Fitbit zaprezentował swój pierwszy smartwatch dla osób aktywnych Ionic. Urządzenie przekazuje spersonalizowane wskazówki treningowe, posiada sensor SP02, GPS, ma funkcję śledzenia postępów użytkownika podczas pływania (wodoodporność do 50 metrów!), odtwarza muzykę i umożliwia zbliżeniowe płatności (FitbitPay). Wykorzystujący technologię nanotłoczenia korpus zegarka służy jako antena Bluetooth i GPS. Jak podkreśla producent, konstrukcja pozwala na uzyskanie silnego sygnału GPS, który sprawdzi się zarówno w mieście jak i na szlaku w górach. Atut smartwatcha to kolorowy ekran dotykowy ze wzmocnioną jasnością aż 1000 nitów! Zegarek wyposażono ponadto w ulepszoną technologię pomiaru pulsu PurePulse, która ma zapewnić większą dokładność podczas treningu o znacznej intensywności (jazda na rowerze, podnoszenie ciężarów, ćwiczenia na orbitreku), lepszy pomiar spalanych kalorii, a także możliwość obserwowania stref pulsu w czasie rzeczywistym. Pozwala ponadto optymalizować intensywność i śledzić tętno spoczynkowe 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu. Z kolei czujnik SPO2 pozwoli w przyszłości śledzić nowe, ważne parametry zdrowotne, jak bezdech senny. Według producenta, po pełnym naładowaniu urządzenie może pracować ponad cztery dni (10 godzin pracy z GPS lub słuchania muzyki). Ionic pozwala na odbieranie powiadomień dotyczących połączeń, wiadomości SMS i kalendarza, jak również z aplikacji zainstalowanych na smartfonie. Zegarek działa z systemem Fitbit OS, który ma być regularnie aktualizowany. Ionic wyprodukowano w różnych typach i kolorach, z wymiennymi opaskami ze skóry – klasycznej, sportowej i horween. Cena? 349,95 euro. Co ciekawe, producent już zapowiedział specjalną edycję zegarka, stworzoną we współpracy z Adidasem i oferującą nowe programy treningowe. Urządzenie ma pojawić się na rynku w przyszłym roku.

Fitbit pokazał ponadto nowe, bezprzewodowe słuchawki dla aktywnych Fitbit Flyer. Słuchawki łączą się ze smartwatchem pozwalając na słuchanie muzyki lub sesji Audio Coaching (przy pomocy aplikacji Fitbit Coach), bez konieczności łączenia się z telefonem. Słuchawki są odporne na deszcz oraz pot i tak zaprojektowane, by wytrzymać najcięższy trening. Cena: 129,95 euro. Cały system uzupełnia waga – Fitbit Aria 2, wyposażona w moduły Bluetooth i Wi-Fi, mierząca zawartość tłuszczu, beztłuszczową masę ciała oraz BMI. Dane synchronizowane są z aplikacją Fitbit (cena, podobnie jak w przypadku słuchawek, to 129,95 euro). Ale nowy system stworzony przez Fitbit to nie tylko wearables. Firma przygotowała bowiem nową, płatną usługę, integrującą Fitbit Coach, Audio Coaching oraz Guided Health Programs, która proponować będzie użytkownikowi spersonalizowany plan treningowy, pozwalający zadbać o zdrowie oraz kondycję. Aplikacja Fitbit Coach, jako pierwszy element nowej usługi treningowej, dostępna będzie na urządzenia z systemem Android, iOS oraz Windows już jesienią w abonamencie miesięcznym 7,99 dol. Lub rocznym – 39,99 dol. Funkcja Audio Coaching na smartwatch Ionic trafi w 2018 roku, a zimą w ramach Guided Health Programs (aplikacja Fitbit) mają trafić pierwsze programy treningowe.

(źródło: Fitbit, fot. Business Wire).

Twitter: @G_Lisiecki

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

*