Netflix: telewizory lepsze od urządzeń mobilnych

Kategorie: Netflix, nowości

Tagi: , , , , ,

Netflix, z którego na świecie korzysta 109 mln aktywnych użytkowników, także w Polsce jest coraz popularniejszy. Choć filmy i seriale wciąż oglądamy na laptopach i urządzeniach mobilnych, to coraz częściej siadamy także przed telewizorem. Według najnowszych danych, 60 proc. europejskich użytkowników ogląda serwis Netflix na ekranie telewizora. W Polsce to 47 proc., co jest najniższym wynikiem na Starym Kontynencie. Głównym źródłem jest aplikacja na Smart TV, dekodery set top box oraz konsole: Sony PlayStation lub Microsoft Xbox.

Jak wynika z danych udostępnionych przez serwis, choć większość kont zakładanych jest przez urządzenia mobilne oraz laptopy, to po sześciu miesiącach coraz więcej użytkowników siada przed telewizorem. Powód? Coraz bardziej zaawansowane technologie wyświetlania obrazu (HDR10, Dolby Vision) i wysoka rozdzielczość (4K).

Użytkownicy z Europy korzystają od trzech do pięciu różnych urządzeń podłączonych do internetu – od smartfona po telewizor Smart TV. Istotną rolę pełni tzw. rozrywka kontekstowa – użytkownicy oglądają seriale, filmy i programy na takim urządzeniu, jakie im w danym momencie odpowiada, podobnie jest z miejscem, w którym podłączają się do sieci. W przypadku telewizorów treści z serwisu dostarczane są nie tylko przez aplikację w Smart TV, ale również przy pomocy dekoderów STB (set top box, np. dekodery sieci kablowych), Apple TV, Chromecasta czy konsol.

Jak podaje Netflix, 38 proc. Europejczyków założyło konto w serwisie Netflix na urządzeniu mobilnym, ale po pół roku na smartfonie czy tablecie z serwisu korzysta już tylko nieco ponad 17 proc. Aż 63 proc. wybiera telewizor. I nic dziwnego; standardy Ultra HD, HDR, dźwięk wielokanałowy 5.1 poprawiają wrażenia audio-wizualne. A polscy abonenci? Na telewizorach oglądamy treści serwisu ośmiokrotnie dłużej niż na urządzeniach mobilnych – 17 proc. użytkowników dokonało rejestracji konta poprzez aplikację mobilną a po sześciu miesiącach już 47 proc. korzystało z serwisu głównie poprzez telewizor. Jedynie 6 proc. to stali użytkownicy segmentu mobile (źródło: Netflix).

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

*