Raport Canalys: Apple Watch bezkonkurencyjny

Kategorie: akcesoria, Apple, smartwatche, wearables

Tagi: , ,

Niedawno CEO Apple Tim Cook chwalił się najlepszym kwartałem w historii firmy i nic dziwnego – produkty z nadgryzionym jabłkiem na rynku radzą sobie świetnie. Potwierdza to zresztą najnowszy raport Canalys; Apple, które z opóźnieniem weszło na rynek smartwatchy już zdążyło go zdominować.

Rok 2017 był niewątpliwie sukcesem firmy z Cupertino, która – zgodnie z szacunkami Canalys – sprzedała aż 18 milionów zegarków Apple Watch. Taki wynik oznacza aż 54-procentowy wzrost w porównaniu z 2016 rokiem! Analitycy Canalys przyznają, że Seria 3 była kluczowym czynnikiem wzrostu”. Apple Watch Series 3 sprzedał się niespełna w 9 mln sztuk – to 48 proc. ogólnego wyniku, z czego 13 proc. to urządzenia z LTE (eSIM), niedostępne w naszym kraju, popularne za to w Stanach Zjednoczonych, Australii i Japonii. Zegarki serii 2 i 1 stanowią natomiast 52 proc. ogólnego wyniku sprzedaży. Co więcej, sprzedaż Apple Watchy w Q4 2017 wzrosła o 32 proc. w porównaniu z Q4 2016 – do ośmiu milionów sztuk. To najlepszy kwartalny wynik, jaki udało się uzyskać na rynku smartwatchy w historii.

Jak podkreślają analitycy Canalys, mimo innowacyjnych rozwiązań konkurencji, która na dodatek sprzedaje smartwatche z okrągłymi ekranami – wyglądające tak atrakcyjnie jak tradycyjne zegarki, Apple konsekwentnie koncentruje się na podstawowej bazie użytkowników iPhone’ów oferując im kolejne usługi i aplikacje, takie jak GymKit czy Apple Heart Study i zachęcając ich tym samym do wydawania pieniędzy na akcesoria. – Apple wygrało „wearables game” – podsumował Jason Low, analityk Canalys.

Twitter: @G_Lisiecki

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

*