Android, iOS. Instalujemy coraz więcej aplikacji

Kategorie: Android, Aplikacje, iOS

Tagi: , , , ,

Użytkownicy urządzeń z iOS oraz Androidem pobierają coraz więcej aplikacji z App Store i Google Play – w pierwszym kwartale tego roku wskaźnik ten wzrósł o 10 procent w porównaniu z Q1 2017 osiągając rekordowy wyniki: 27,5 miliarda!

Analitycy z App Annie podkreślają, że Q1 2018 był rekordowy nie tylko ze względu na liczbę pobranych aplikacji. Łączne wydatki użytkowników w App Store i Google Play wzrosły bowiem o ok. 22 proc. rok do roku – do 18,4 mld dolarów! Obie liczby są wręcz oszałamiające – tym bardziej, że dane obejmują tylko liczbę początkowych instalacji – bez reinstalacji czy aktualizacji. Sam dochód także jest większy; dane nie uwzględniają między innymi m-commerce czy reklam w aplikacjach. W ciągu pierwszych trzech miesięcy tego roku więcej aplikacji pobranych zostało z Google Play (19,2 mld) niż z App Store (8,2 mld). Oznacza to, że użytkownicy Androida zainstalowali o 135 proc. więcej aplikacji niż użytkownicy iOS. Mimo to w Q1 2018 Apple w App Store uzyskało o 85 proc. więcej przychodów niż sklep Google Play.

Wśród użytkowników iOS najwięcej pobrań odnotowano w Stanach Zjednoczonych, Rosji i Turcji. Z kolei rynki wschodzące to Indie, Indonezja i Brazylia. Google Play zdominowany jest także przez użytkowników ze Stanów Zjednoczonych, a największy wzrost udziału konsumenckiego odnotowano w Japonii i na Filipinach – w ujęciu kwartalnym. W ujęciu rok do roku były to Francja i Niemcy. Najpopularniejsze kategorie w Google Play w ostatnim kwartale? Muzyka i audio oraz rozrywka. W iOS to z kolei aplikacje z kategorii Health i Fitness. W obu sklepach popularne były także gry – za sprawą wielkich zmian w mobilnym gamingu. PUBG Mobile czy Fortnite spopularyzowały gatunek Battle Royale.

Dodać warto, że przeciętny użytkownik smartfonu na przeglądanie aplikacji poświęca aż 3 godziny dziennie, a co miesiąc korzysta z 40 aplikacji. Pod koniec marca w Google Play i App Store dostępnych było 6,2 mln aplikacji. (źródło: App Annie)

Twitter: @G_Lisiecki

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

*