Netflix chce do kina

Kategorie: Netflix, nowości

Tagi: , , ,

Netflix na dużym ekranie? Według Los Angeles Times, przedstawiciele serwisu streamingowego prowadzili rozmowy z Markiem Cubanem, udziałowcem sieci kin Landmark Theatres o jej przejęciu, ale wycofali się ze względu na koszty. Netlix podobno jednak nadal rozważa kupno sieci kin, by wyświetlać w nich swoje filmy.

Portal The Verge podkreśla, że tego typu informacje pokazują dobrze, jak Netflix wyobraża sobie swoją przyszłość w branży. Serwis ma już około 125 milionów subskrybentów, ale konkurencja – Amazon (niedawno ogłosił, że ma 100 milionów subskrybentów Prime) czy Hulu – także dobrze sobie radzi. Skąd pomysł przejęcia sieci kin? Przypomnieć warto, że produkcje Netflixa zostały wykluczone z tegorocznego Festiwalu Filmowego w Cannes. Dyrektor artystyczny festiwalu Thierry Frémaux wprowadził bowiem zasadę, że o Złotą Palmę ubiegać się mogą wyłącznie te filmy, które wyświetlane są we francuskich kinach. W zeszłym roku dwa filmy Netflixa wzięły udział w festiwalu – „po raz pierwszy i ostatni”, jak już wówczas zapowiadali organizatorzy. Oba – „Okja” i „The Meyerowitz Stories”, zostały wygwizdane. Tymczasem posiadanie kin ułatwiłoby Netflixowi zgłoszenie swoich produkcji do innych nagród, na przykład do Oscarów.

Ile jest warty Netflix? Coraz więcej. W ostatnim kwartale 2017 roku serwis osiągnął przychody w wysokości niemal 3,3 mld dolarów, pozyskując w tym czasie największą liczbę subskrybentów – 8,33 mln. Już wówczas Netflix wart był 100 miliardów dolarów. Teraz mówi się o kwocie 150 mld dol., zwłaszcza że w ciągu ostatnich trzech miesięcy przybyło kolejnych 7,4 mln abonentów – w sumie jest już ich 125 milionów. TechCrunch przypomina, że odnotowano także zwiększenie przychodów w Q1 2018 – do 3,6 mld dolarów, co oznacza aż 43-procentowy wzrost rok do roku. Niedawno Netflix zawarł porozumienie z Comcast Corporation – treści z serwisu, za dodatkową opłatą, będą dostępne w ofercie tego największego w USA operatora sieci kablowych, a to oznacza powiększenie bazy subskrybentów. Co więcej, w tym roku Netflix zamierza wydać 7-8 mld dolarów na własne produkcje, co jest jednym ze najlepszych sposobów na przyciągnięcie nowych klientów; seriale Stranger Things czy Altered Carbon są tego dobrym przykładem. A co z abonamentem? Podobno nie należy spodziewać się wzrostu cen w najbliższym czasie, ale w dłuższej perspektywie – tak. Zwłaszcza, że Netflix wydaje coraz więcej pieniędzy na własną treść i marketing. (źródło: The Verge, LA Times, TechCrunch)

Twitter: @G_Lisiecki

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

*