Rynek smartfonów w Polsce (1). Samsung

Kategorie: Galaxy, rynek smartfonów, Samsung

Tagi: , , , ,

Według danych GfK Polonia, niemal co trzeci smartfon sprzedany w Polsce w pierwszym kwartale 2018 roku to urządzenie Samsunga. W ujęciu wartościowym udział koreańskiej marki w polskim rynku wynosił 37,3 proc.

Na koniec pierwszego kwartału 2018 r. udział Samsunga w polskim rynku smartfonów wynosił, w ujęciu ilościowym, 31,1 proc. Rok do roku to wzrost o niemal 2 punkty procentowe. W ujęciu wartościowym natomiast firma miała 37,3 proc. rynku. Dla porównania – na koniec Q1 2017 było to 33,1 proc. Jak podkreśla producent, tegoroczne wzrosty to zasługa zróżnicowanego portfolio produktów, obejmującego m.in. trzy linie urządzeń  – flagowe Galaxy S, a także Galaxy A i Galaxy J. Bardzo dobrze sprzedają się ubiegłoroczne modele, takie jak Galaxy A5 (2017) oraz Galaxy J 2017, co pozwoliło zwiększyć udziały w rynku pod względem ilościowym. Tymczasem pod względem wartościowym zasługą wzrostu była sprzedaż Galaxy S9 i S9+, czyli najnowszych flagowców marki. Oba modele już w przedsprzedaży cieszyły się ogromną popularnością wśród klientów, przewyższając dwukrotnie wyniki sprzedaży Galaxy S8.

Warto dodać, że w tym tygodniu rozpoczęła się sprzedaż nowych smartfonów Samsunga: Galaxy A6 i Galaxy A6+, natomiast na przełomie czerwca i lipca zadebiutować ma Galaxy J6 . (źródło: Samsung)

Twitter: @G_Lisiecki

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

*