Rynek smartfonów w Polsce (2). Huawei

Kategorie: Huawei, rynek smartfonów

Tagi: , , ,

Huawei zanotował w kwietniu najlepsze wyniki sprzedaży w historii firmy w Polsce, osiągając prawie 36-procentowy udział w rynku smartfonów pod względem liczby sprzedanych telefonów i prawie 34-procentowy pod względem ich wartości – informuje chiński producent.

W obu przypadkach oznacza to wzrost o ponad 13 punktów procentowych w ciągu roku. Udział Huawei w rynku smartfonów w Polsce wzrósł w kwietniu w ujęciu ilościowym do 35,8 proc. – z 29,3 proc. w marcu. Dodać warto, że przed rokiem ten wskaźnik wynosił 22,3 proc. Pod względem wartości sprzedanych telefonów, udział Huawei wzrósł w kwietniu do 33,8 proc. – z 24,4 proc. w marcu i z 20,4 proc. w kwietniu przed rokiem, jak wynika z danych GfK Polonia. Huawei podkreśla ponadto stały wzrost siły marki w Polsce. Według ostatniej fali badania Ipsos, w styczniu 2018 znajomość marki wyniosła 72 proc. wobec 65 proc. w styczniu przed rokiem, a rozpoznawalność marki wzrosła do 38 proc. Z 36 proc. przed rokiem. Huawei wprowadził ostatnio na rynek nową serię smartfonów serii Y: Y5 2018, Y6 2018, Y6 Prime 2018 i Y7 Prime 2018. Tegorocznym flagowcem jest P20 Pro.

Dodajmy, że Huawei zajęło 79. pozycję w tegorocznej edycji rankingu najbardziej wartościowych marek według magazynu Forbes, z wartością na poziomie 8,4 mld USD, co daje 15-procentowy wzrost w ciągu roku. Huawei jest jedyną chińską firmą występującą w tym zestawieniu. (źródło: Huawei)

Twitter: @G_Lisiecki

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

*