Wyniki finansowe LG: rentowne działy rekompensują straty poniesione na mobilnym rynku

Kategorie: finanse, LG, wiadomości

Tagi: , , , , ,

LG pochwaliło się swoimi wynikami finansowymi za pierwsze półrocze 2018 roku. Koreańska firma osiągnęła największe w historii globalne przychody i największy zysk operacyjny. Przychody ze sprzedaży po raz pierwszy przekroczyły 30 bilionów wonów. O ile jednak działy AGD, klimatyzatorów i sprzętu RTV radzą sobie bardzo dobrze, o tyle dział komunikacji mobilnej notuje straty potwierdzając niejako problem całego rynku smartfonów.

W drugim kwartale 2018 roku LG Electronics Inc. wykazało skonsolidowaną sprzedaż globalną równą 15,02 bln KRW (13,9 mld USD) oraz zysk operacyjny w wysokości 771 mld KRW (715,1 mln USD). W porównaniu do Q2 2017 sprzedaż wzrosła o 3,2 proc., a zysk operacyjny o 16,1 proc. Okazuje się przy tym, że duża rentowność w segmencie sprzętu AGD i klimatyzatorów oraz domowego sprzętu RTV klasy wyższej zrekompensowała straty operacyjne poniesione przez działy części samochodowych i komunikacji mobilnej. Koniec końców – w pierwszej połowie 2018 roku zarówno sprzedaż, jak i zyski operacyjne LG osiągnęły rekordowe wyniki. Przychody ze sprzedaży zamknęły się kwotą 30,14 bln KRW (28 mld USD) i wzrosły o 3,2 proc. w porównaniu z pierwszym półroczem 2017 roku, podczas gdy zysk operacyjny wyniósł 1,88 bln KRW (1,7 mld USD), co oznacza wzrost o 18,5 proc.

LG poinformowało także o wynikach finansowych poszczególnych działów firmy. W pierwszej połowie roku przychody działu sprzętu gospodarstwa domowego i klimatyzatorów (LG Home Appliances and Air Solutions) po raz pierwszy przekroczyły 10 bln KRW (94,66 mld USD). W drugim kwartale 2018 r. dział osiągnął wyniki sprzedaży wynoszące 5,26 bln KRW (4,88 mld USD), a zysk operacyjny na poziomie 457,2 mld KRW (424,04 mln USD). Z kolei dział domowego sprzętu RTV (LG Home Entertainment Company) zanotował w Q2 2018 przychody ze sprzedaży w wysokości 3,82 bln KRW (3,54 mld USD) i zysk operacyjny równy 407 mld KRW (377,48 mln USD). Do wzrostu przychodów przyczyniła się przede wszystkim sprzedaż telewizorów LG OLED i LG SUPER UHD.

A co ze smartfonami? Dział komunikacji mobilnej (LG Mobile Communications Company) odnotował przychody ze sprzedaży równe 2,07 bln KRW (1,92 mld USD) oraz stratę operacyjną w wysokości 185,4 mld KRW (171,95 mln USD). W porównaniu z Q2 2017 oznacza to spadek przychodów, co tłumaczone jest spowolnieniem wzrostu na globalnym rynku smartfonów oraz niższą sprzedażą smartfonów klasy średniej i podstawowej w Ameryce Południowej. Jak wynika z informacji LG, strata operacyjna była w dużej mierze spowodowana negocjowaniem umów sprzedaży i zwiększeniem inwestycji w działania marketingowe związane z wprowadzeniem na rynek nowego flagowego smartfonu.

Stratę operacyjną odnotował także dział części samochodowych (LG Vehicle Components Company) – 32,5 mld KRW (30,14 mln USD), sprzedaż przyniosła natomiast 872,8 mld KRW (809,5 mln USD), co oznacza wzrost o 3,9 proc. w porównaniu z Q2 2017. Dział produktów B2B (LG Business-to-Business Company) odnotował w drugim kwartale sprzedaż na poziomie 588,5 mld KRW (545,82 mln USD) i zysk operacyjny wynoszący 39 mld KRW (36,17 mln USD). (źródło: LG).

Twitter: @G_Lisiecki

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

*