Rynek tabletów: tylko Apple i Huawei z niewielkimi wzrostami

Kategorie: Analiza rynku, Tablety

Tagi: , , , , , ,

Rynek tabletów kurczy się z kwartału na kwartał, a spadki sprzedaży odnotowywane są już po raz piętnasty z rzędu! Z raportu IDC (International Data Corporation) wynika, że jedyny – choć niewielki – wzrost odnotowują tylko Apple oraz Huawei.

Globalna sprzedaż tabletów spadła w drugim kwartale tego roku o 13,5 proc., w porównaniu do Q2 2017, jak wynika ze wstępnych danych opublikowanych przez IDC. W Q2 2018 sprzedano w sumie 33 miliony tych urządzeń (38,2 mln w Q2 2017). Apple i Huawei są jedynymi firmami, które odnotowały jakikolwiek wzrost. W przypadku Apple to jednak tylko 0,9 proc. – firma z Cupertino sprzedała w Q2 2018 11,5 mln urządzeń. Z kolei w przypadku chińskiego producenta odnotowano 7,7-proc. Wzrost (3,4 mln sprzedanych tabletów).

Największy udział w rynku (34,9 proc. w Q2 2018 wobec 29,9 proc. w Q2 2017) wciąż należy do Apple. Samsung, który w Q2 2018 zanotował aż 16,1-proc. spadek sprzedaży rok do roku, posiada 15,1 proc. rynku (być może sytuację poprawi zaprezentowany niedawno Galaxy Tab S4), natomiast Huawei – 10,3 proc. Największe spadki sprzedaży, aż o 33,5 proc. – dość niespodziewanie – zanotował Amazon, który w Q2 2018 sprzedał 1,6 mln swoich urządzeń.

Jak podkreślają analitycy IDC, największym wyzwaniem Amazona, podobnie zresztą jak i pozostałych producentów, jest nasycony rynek, co pokazuje między innymi niewielki wzrost Apple. Na sytuację wpływ mają także pojawiające się coraz częściej w sprzedaży urządzenia klasy premium będące – dzięki klawiaturze – próbą połączenia tabletu z laptopem. W efekcie coraz mniejszy wybór mają użytkownicy poszukujący tańszych rozwiązań. Być może rynek zmieni wprowadzenie przez Microsoft Surface Go czy Chrome OS, który w przyszłości ma całkowicie zastąpić w tabletach Androida. (źródło: IDC)

Twitter: @G_Lisiecki

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

*