BlackBerry – kilka lat temu na skraju upadku – radzi sobie coraz lepiej. Kanadyjczycy wprawdzie sami już nie produkują smartfonów – tym zajmują się takie firmy jak TCL, Optiemus Infracom czy BB Merah Putih, posiadające prawa do marki, ale są wciąż obecni w mobilnej branży. Dziś BB sprzedaje m.in. oprogramowanie i usługi dla przedsiębiorstw, a teraz chce się także zaangażować w branżę zdrowotną.

BB podzieliło się wynikami finansowymi z Q2 roku podatkowego 2019. Przychody (non-GAAP) osiągnęły pułap 214 mln USD, w tym całkowite przychody z usług i sprzedaży oprogramowania wyniosły 197 mln USD (procentowy wzrost, co podkreślono, jest już dwucyfrowy). Firma odnotowała także rekordowe przychody kwartalne BlackBerry Technology Solutions, co wiąże się ze wzrostem branży motoryzacyjnej, zaś marża brutto wyniosła 78 procent. Warto dodać, że było to już dziesiąty kwartał z rzędu, w którym BlackBerry osiągnęło zyski.

Na dzień 31 sierpnia 2018 zasoby gotówkowe, ekwiwalenty środków pieniężnych, inwestycje krótkoterminowe i długoterminowe BB wyniosły 2,4 miliarda USD. Kwota samej gotówki netto na koniec kwartału to 1,7 mld USD. Perspektywy na 2019 rok? Oczekuje się między innymi dwucyfrowego wzrostu wartości oprogramowania i usług, 8-10-proc. wzrostu przychodów rok do roku z oprogramowania i usług, a także dodatniego EPS (wskaźnika rynkowego określającego udział zysku przypadającego na akcję). Co więcej, podczas BlackBerry Security Summit w Nowym Jorku firma ma ogłosić wejście w branżę opieki zdrowotnej. (źródło: Phone Arena, CrackBerry)

Twitter: @G_Lisiecki

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

*