Przychody z mobilnych aplikacji przekroczyły w ostatnim kwartale 18 mld dolarów

Kategorie: Aplikacje, App Store, finanse

Tagi: , , ,

Na mobilne aplikacje wydajemy coraz więcej. Według raportu Sensor Tower, w trzecim kwartale tego roku użytkownicy wydali w App Store i Google Play aż… 18,2 mld dolarów. To wzrost o 22,7 proc. w porównaniu do Q3 2017, gdy dane mówiły o 14,8 mld USD!

Większą część tej kwoty użytkownicy zostawiają w App Store, gdzie zyski są wyższe niemal o 94 proc. od tych z Google Play, a to największa różnica od co najmniej 2014 roku, czyli od czasu, gdy Sensor Tower zajął się obserwacją także sklepu z aplikacjami dla Androida. Firma twierdzi, że 66 proc. z 18,2 mld USD przychodów z mobilnych aplikacji, wygenerowanych w Q3 2018 pochodziło z App Store. To 12 mld dolarów; czyli kwota oznaczająca wzrost o 23,3 proc. w porównaniu z Q3 2017 (9,7 mld USD). Google Play zarobił w Q3 2018 6,2 mld USD, co oznacza wzrost o 21,5 proc. w porównaniu do Q3 2017 (5,1 mld USD).

Dużą rolę w oby sklepach odgrywają subskrypcje. Poza grami najbardziej dochodową aplikacją na obu platformach pozostał – już trzeci kwartał z rzędu – Netflix, osiągając w sumie 243,7 mln USD w App Store i Google Play. Na drugim i trzecim miejscu są Tinder i Tencent Video. Zwiększyła się także liczba pobrań aplikacji – o 10,9 proc., co oznacza 27,1 mld pobrań (24,4, mld w Q3 2017). Z Google Play użytkownicy pobrali 19,5 mld aplikacji, zaś z App Store – 7,6 mld. Najczęściej pobierane są WhatsApp, Messenger i Facebook.

Do zwiększenia przychodów przyczyniły się także (a raczej – przede wszystkim) gry mobilne – 13,8 mld USD to wzrost o 14,9 proc. rok do roku. Przychody z gier stanowiły 76 proc. przychodów na obu platformach w trzecim kwartale 2018 roku. W App Store to 8,5 mld USD, natomiast w Google Play – 5,3 mld USD. (źródło: Sensor Tower, TechCrunch)

Twitter: @G_Lisiecki

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

*