Dobre wyniki finansowe LG za trzeci kwartał 2018 roku

Kategorie: LG, wyniki finansowe

Tagi: , , , ,

Firma LG Electronics ogłosiła wyniki finansowe za trzeci kwartał 2018 roku. Wartość skonsolidowanej sprzedaży wyniosła 13,76 mld USD, natomiast zysk operacyjny – 667,7 mln USD. Problemy – na coraz trudniejszym rynkuma jednak dział komunikacji mobilnej koreańskiego producenta.

Jak informuje LG, przychody w Q3 2018 osiągnęły najwyższą wartość kwartalną w tym roku; wzrosły o 2,7 proc. w porównaniu do Q2 2018, z kolei dochód operacyjny wzrósł o 45 proc. w porównaniu do Q3 2017. Jakie wyniki osiągnęły zatem poszczególne działy koreańskiej firmy? Dział klimatyzacji i rozwiązań energetycznych (Air Conditioning & Energy Solutions) odnotował w Q3 2018 przychody w wysokości 4,33 mld USD oraz 365,3 mln USD zysku operacyjnego. Najlepsze wyniki sprzedaży uzyskano w Korei, Europie, Ameryce Północnej a na wysoką rentowność korzystnie wpłynął między innymi wzrost sprzedaży urządzeń premium. Z kolei zysk operacyjny działu RTV (LG Home Entertainment) osiągnął 289,9 mln USD, sprzedaż – 3,31 mld USD, a firma podkreśla dobrą sprzedaż telewizorów klasy premium – zarówno OLED, jak i UHD.

Coraz trudniejszym wydaje się stawać rynek mobilny, co zresztą podkreślają wyniki działu komunikacji mobilnej koreańskiej firmy (Mobile Communications). Dział odnotował wartość sprzedaży na poziomie 1,82 mld, natomiast strata operacyjna wyniosła 130,5 mln USD. Producent podkreśla jednak, że udało się zmniejsz deficyt operacyjny, co ma być skutkiem realizacji nowego planu biznesowego, a także mocniejszego zaangażowania się firmy w produkty klasy średniej. Jak się przewiduje, sprzedaż nowego flagowego smartfona – LG V40 ThinQ, powinna wpłynąć na nieco lepszy wynik w Q4 2018.

Z kolei dział części samochodowych (Vehicle Components) odnotował przychody w wysokości 1,05 mld USD, co oznacza wzrost o 41 proc. w porównaniu do Q3 2017 oraz o 35 proc. w porównaniu do Q2 2018. To efekt wzrostu produkcji związanej z nowymi projektami firmy oraz przejęciem ZKW Group produkującej oświetlenie samochodowe. W Q3 2018 po raz pierwszy w historii firmy wartość sprzedaży podzespołów samochodowych przekroczyła 1 bilion KRW, jednak strata operacyjna wyniosła 38,3 mln USD. Na koniec – dział produktów B2B (Business-to-Business). Wartość sprzedaży osiągnęła 514,2 mln USD, zaś strata operacyjna – 31,3 mln USD. Problemem dla firmy okazały się cła importowe USA i spadek cen paneli słonecznych na najważniejszych rynkach. (źródło: LG)

Twitter: @G_Lisiecki

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

*