CES 2019. Rzeczywistość wirtualna według HTC i Vive

Kategorie: HTC, nowości, Vive, VR

Tagi: , , , , , , ,

Technologia VR cały czas rozwija się, spełnia już ważną rolę w medycynie, a gogle Microsoftu zamówiła także US Army. Zmienia się również rynek konsumencki. Podczas targów Consumer Electronics Show w Las Vegas HTC i Vive zaprezentowały nowe rozwiązania dotyczące wirtualnej rzeczywistości – wśród nich zestawy Pro Eye z technologią śledzenia ruchów gałek ocznych oraz Cosmos z systemem Vice Reality.

Zestaw HTC Vive Pro Eye skierowany jest do profesjonalnych użytkowników i daje nowe możliwości interakcji. Technologia śledzenia ruchów gałek ocznych pozwala na sterowanie wzrokiem w aplikacjach, eliminując w ten sposób potrzebę korzystania z kontrolerów. Dzięki zastosowaniu tej technologii HTC Vive Pro Eye ma umożliwić przedsiębiorstwom i programistom gromadzenie większej liczby danych, a firmom badawczym zaoferuje wysoki poziom informacji związanych z odbiorem badań. Co ciekawe, powstała już także pierwsza gra, która wykorzystuje technologię śledzenia ruchu gałek ocznych – Major League Baseball (MLB). Dzięki nowemu interfejsowi gracze będą mogli sterować menu wewnątrz „MLB Home Run Derby VR” bez konieczności użycia kontrolera. Zestaw Vive Pro Eye powinien dobrze radzić sobie także na rynku cyfrowej rozrywki. Ułatwi ponadto pracę programistom, obniżając minimalne wymagania sprzętowe wymagane do renderowania zaawansowanych środowisk VR. Vive Pro Eye zadebiutuje na rynku w drugim kwartale 2019 roku.

HTC Vive Pro Eye

Podczas targów w Las Vegas zaprezentowano też zestaw HTC Vive Cosmos, który nie wymaga zewnętrznego systemu pozycjonującego. To zestaw przenośny i prosty w użyciu. Co więcej, HTC Vive Cosmos będzie pierwszym urządzeniem na którym zadebiutuje Vive Reality System, zaprojektowany od podstaw system doświadczania wirtualnej rzeczywistości. Zaprezentował go zespół Creative Labs z HTC. System Vive Reality będzie mieć wpływ na całą rodzinę produktów HTC Vive. Zadebiutuje w 2019 roku, a elementem tego projektu jest współpraca z firmą Mozilla. Dzięki niej powstanie pierwsza na świecie przeglądarka internetowa, stworzona na potrzeby środowiska HTC Vive. Dodać warto, że wersja deweloperska HTC Vive Cosmos trafić ma do twórców oprogramowania na początku 2019 roku. Wkrótce powinny pojawić się informacje na temat ceny i dostępności urządzenia.

HTC Vive Cosmos

Podczas targów CES 2019 HTC zaprezentowało także największą dotychczas aktualizację programu subskrypcji Viveport – Infinity. Od 5 kwietnia abonenci będą mogli korzystać z ponad 500 tytułów z biblioteki Viveport Infinity. Finansowe szczegóły usługi nie zostały jednak jeszcze podane. (źródło: HTC, Vive)

Twitter: @G_Lisiecki

Komentarze (2):

  1. Avatar
    Łukasz

    Super sprawa, za jakis czas wiekszosc gier filmow bedzie tworzona z wykorzystaniem Rzeczywistość wirtualna.
    Nawet fajny film ostatnio powstał o tym jak ludzie zyja drugim swiecie wirtualnym i moga byc tam kim tylko chca. Ciekawe czy takie cos moze nas spotkac w niedlugim czasie. Z jedne strony fajna sprawa ze tak technologia sie rozwija z drugiej moze byc to niebezpieczne.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

*