Raport IDC: sprzedaż komputerów spada. Na rynku najlepiej radzą sobie HP i Lenovo

Kategorie: Analiza rynku, komputery, raport

Tagi: , , , , , , ,

Analitycy z International Data Corporation przedstawili wstępne wyniki sprzedaży komputerów osobistych – stacjonarnych, notebooków i stacji roboczych w czwartym kwartale 2018 r. Według IDC, producenci sprzedali w tym okresie nieco ponad 68,1 milionów sztuk tych urządzeń, co oznacza spadek o 3,7 proc. rok do roku.

Jak podkreślają analitycy IDC, wyniki nieznacznie przewyższyły prognozę przewidującą 4,7-proc. spadek. Sprzedaż w ciągu roku – w porównaniu z 2017 r. – spadła o 0,4 proc. Rynek komputerów zmagał się w tym czasie z niedoborem procesorów, a także wzrastającym napięciem gospodarczym między Stanami Zjednoczonymi i Chinami. Rynek w USA odnotował niewielki wzrost – sprzedaż komputerów w Q4 2018 wyniosła 16,7 mln sztuk (nieco poniżej prognoz), z kolei rynek EMEA (Europa, Bliski Wschód, Afryka) po raz pierwszy od sześciu kwartałów zanotował spadki, co przede wszystkim wynikało z niedoborów komponentów – procesorów Intela.

W Q4 2018 najlepiej poradziło sobie Lenovo odnotowując wzrost, co jest między innymi rezultatem lepszej pozycji tego producenta na rynku amerykańskim. HP Inc. odnotowało 3,2-proc. spadek – firma wprawdzie poprawiła swoje statystyki na rynku ApeJ (Azja/Pacyfik), ale straciła zarówno w Ameryce Północnej, jak i Południowej. Kolejne miejsca zajęły Dell Inc. (wzrost o 1,6 proc.), Apple (udział w rynku na poziomie 7,2 proc.) oraz Acer (spadek rok do roku o 8,5 proc.). W zestawieniu całorocznym, według IDC, najlepsze są HP oraz Lenovo (w obu przypadkach 23,2-proc. udział w rynku), wyprzedzając Della (17,1-proc. udział w rynku, największy wzrost rok do roku), Apple (mniejszy o 5,2 proc. udział w rynku) i Acera (spadek o 1,1 proc.).

(źródło: IDC, Venture Beat, fot. Pixabay)

Twitter: @G_Lisiecki

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

*